Here some stuff about the books I read. For now I'm mostly using the bits I write for my Dutch online bookgroup so the text is usually mostly in Dutch but the quotes from English books are in the original.

donderdag 30 juli 2009

Streken ~ Natalie Koch (2007)

Ik heb dit boek, over een gevierde
Nederlands cello speler die een jong en zeer begaafde celliste ontmoet
tijdens een masterclass dat hij in London geeft, met veel plezier
gelezen. Het is geen 'hoog literatuur' maar een lekker leesbaar
_verhaal_ met de nodige complicaties, een prettige spanningsboog
(leeft die verdwenen broer nu wel of niet?) en geloofbare karakters.
In het begin had ik enigszins last van 'vieze oude man' irritaties,
maar vrij snel ontdekte ik dat hij niet zO oud was als ik me had
voorgesteld, dus dat viel wel mee. (Maar alsnog...) Voor de
muziekgrrls zeker een aanbeveling waard. En voor de cello grrls
helemAal natuurlijk!

elma
die geen ezelsoren heeft gemaakt in dit geleende boek, dus geen
bewaarde citaten, maar ze heeft zeker af en toe een mooie vondst,
zeker als het over het beschrijven van musicale dingen betreft
--
'Toch dwars door de technische onvolkomenheden, de onhandigheidjes
hier en daar, schemerde iets dat niet te leren was. Een begrip van de
betekenis van elke noot.'

'Soms stelde hij zich de ziel voor als een snaar die door muziek in
trilling werd gebracht. Het moest haast wel, want hoe kon het anders
dat vrijwel niemand onberoerd bleef door muziek?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

Volgers