Here some stuff about the books I read. For now I'm mostly using the bits I write for my Dutch online bookgroup so the text is usually mostly in Dutch but the quotes from English books are in the original.

woensdag 29 juli 2009

The Bookseller's Daughter ~ Pam Rosenthal (2004)

Ik geloof dat ik in de war was met The Bookseller of Kabul of
zoiets... Dit mooi uitziende boek heb ik ergens opgepikt (boekenruil?
kringloop?) omdat ik dacht dat het vaag bekend voorkwam en het zag er
interessant uit. Helaas is het een soort historisch (en hysterisch
;-) bodice ripper van het soort dat mij echt te lachwekkend wordt om
verder te lezen. Voor grrlies die graag over de Franse revolutie
lezen is het misschien toch een aanrader. Maar zelf kon ik het echt
niet meer serieus nemen toen het meisje al klaarkwam op pagina 15 toen
ze alleen maar _keek_ naar de slapende gewonde man die binnen was
gebracht. And I quote:

'Her breath caught in her throat as though she'd been jolted by the
imagined electricity of his hair. Her gasp became a moan and then a
long shudder, leaving her face hot and her thighs weak and trembling.'

Gaat in de ruildoos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

Volgers