Here some stuff about the books I read. For now I'm mostly using the bits I write for my Dutch online bookgroup so the text is usually mostly in Dutch but the quotes from English books are in the original.

donderdag 30 juli 2009

Rough Music ~ Patrick Gale

Dit is een echt lees-of-ik-schiet gebeuren! Zo'n boek dat al bij de
eerste pagina een gevoel van ... veiligheid geeft. Ik bedoel dat in
de zin van... je bent veilig in de handen van iemand die _echt heel
goed_ kan schrijven. En dan dat verhaal - alweer eentje van het soort
dat mijn voorkeur heeft. Verhaal is in 2 gesplitst - heden en
verleden. In dit geval is het een kindertijd in de jaren 60 en een
'nu'. Heerlijk complex intermenselijke relaties - een ervan vond ik
echt vrij schokkend en het gebeurd niet echt vaak dat ik denk 'Ojee,
wat ingewikkeld en gevaarlijk! Kijk wel uit jongens!'. Ik ben nu op
2/3 ongeveer maar wilde dit alvast als tip doorgeven. Em, als iemand
toevallig een bevriende stel homo mannen kent die op vakantie gaat
naar Cornwall dan is _dit_ echt de perfecte vakantie boek! ;-) (Maar
ook voor rampant hetero's, smug marrieds en happy singles is dit
geweldige boek uiteraard net zo geschikt.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

Volgers