Here some stuff about the books I read. For now I'm mostly using the bits I write for my Dutch online bookgroup so the text is usually mostly in Dutch but the quotes from English books are in the original.

donderdag 30 juli 2009

On Chesil Beach ~ Ian McEwan (2007)

Gisteren On Chesil Beach gelezen in bad. (Is maar 166 pagina's -
grote letters, leest erg snel weg). Ietsje bizaar om dit
'gefrustreerd' verhaal over (geen)sex in 1962 te lezen direkt na alle
gecompliceerde vrijers van de Free Women in The Golden Notebook in
1957... (meer hierover later). Waarom weet ik niet, maar ik had het
idee ergens opgepikt dat dit een Americaans verhaal was. De naam
Chesil Beach heb ik altijd 'gezongen' zoals in het liedje 'Echo Beach'
('Far away in time, Echo beach, far away in time' - kleine pause voor
Elma's versie van een Martha and the Muffins dansje...) Maar nee, die
Chesil Beach was/is aan de kust van Dorset en dat kersvers bruidspaar
was dus Engels. Magistraal boek vond ik. Spannend, triest, spaarzaam
geschreven (dit in tegenoverstelling tot de Ann-Marie MacDonald boek
dat ik nu in begonnen ben - 700+ pagina's met piepklein lettertjes en
geen zin waarin 1 simpele woord gebruikt word waar het ook mogelijk is
om 10 lange woorden in de plaats te doen...)
Ik heb genoten, als dat tenminste het juiste woord is voor zo'n
leeservaring. Want oertriest is het verhaal eigenlijk wel.

elma
die dit boek overgehouden heeft van de Vergane Glorie Dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief

Volgers